dinsdag 18 november 2014

mediaWIJSheid, of bedankt Roeselaren!

Omdat Lenie (mijn echtgenote) binnenkort een weekje in het ziekenhuis van Roeselare moet verblijven was ik op zoek naar een plekje voor mijn camper in diezelfde stad om haar daarbij te vergezellen.  De camperplek bij de kaai (aangeboden door de toeristendienst) is niet echt een jofele plek om daar zonder stroom in januari te verblijven. Campings in de buurt waren er niet. Uiteindelijk toch maar eens via sociale media op zoek gegaan naar wat anders. Via google terecht gekomen op de site Ge zijt van Roeselare als een facebook groepspagina van en voor Roeselaren.

Even lid geworden van de site en vervolgens een berichtje gepost. De reacties waren overweldigend. Binnen een paar uur tientallen reacties en 4 aanbiedingen om op het erf van mensen te staan (sommigen gaven zelf gratis een slaapplaats aan). Zo kan sociale media dus ook sociaal gebruikt worden. En dat is heel wat anders als via de 'pieten-discussie' of de reacties op selfies van bekende voetballers. Natuurlijk waren er ook wat reacties in de trend van 'tis wel een zuinige Ollander hé ', maar daar kon ik wel om (glim)lachen.
Bedankt mensen uit Roeselare dat ik via dit medium zo hartverwarmend ontvangen kan worden.

Geen opmerkingen: